5 pasi pentru a fi acceptat, ca fotograf, de catre portalurile agentiilor de fotografie stock
5 pasi pentru a fi acceptat, ca fotograf, de catre portalurile agentiilor de fotografie stock
Industria fotografiei de stock a atins expansiunea maxima. Tehnologia fotografiei digitale a devenit din ce in ce mai accesibila unei paturi cat mai largi din asa zisii „hobisti” in ai fotografiei. Astfel, din ce in ce mai multi au vazut in portalurile de fotografie stock o oportunitate de a scoate un venit in plus si, de ce nu, de a deveni principala lor sursa de venit. Astfel, milioane din generatia noua de fotografi au aplicat la aceste portaluri iar ce mai multi dintre ei au fost acceptati. Portalurile de fotografie stock au avut un flux enorm de „fotografi” acceptati in ultimii ani astfel incat si-au rezervat dreptul de a incepe sa selecteze „spuma” acestor aplicanti prin ridicarea cerintelor tehnice si a originalitatii fotografiilor.
Mai jos aveti cei 5 pasi pe care trebuie sa-i urmezi pentru a fi acceptat ca fotograf de catre portalurile de fotografie stock:
1. Dimensiunea fotografiei.
Acesta este cel mai important pas in a fi acceptat ca fotograf. Poti sa fii un nou Robert Mapplethorpe sau Man Ray, nedescoperit, dar nu vei fi acceptat daca nu indeplinesti cerintele tehnice ale acestor portaluri. Cerinta cea mai importanta – dimensiunea fotografiei tale trebuie sa fie peste marimea minima acceptabila. In medie, aceste portaluri cer ca fotografiile tale sa aibe peste 2-3 megapixeli. In ziua de azi rar mai gasesti camere digitale cu o astfel de dimensiune iar, pentru multi, acest pas este foarte usor. Nu te bucura prea repede, au aparut portaluri care cer un minim de 12 megapixeli pentru fotografiile trimise iar alte portaluri cer chiar si 20 de megapixeli.
2. Calitatea tehnica a fotografiei.
Chiar daca indeplinesti prima cerinta asta nu garanteaza ca vei fi acceptat. Cei care verifica aceste fotografii se mai uita la cateva detalii tehnice foarte importante: claritate, expunere, zgomot de imagine (noise), pete de la senzor si alte aberatii optice care pot aparea datorita calitatii proaste a obiectivelor. Majoritatea acestora se pot rectifica/elimita cu ajutorul Photoshop-ului. De preferat este sa detii o aparatura cat mai profesionista pentru a elimina nevoia de a folosii Photoshop-ul.
3. Compozitia.
Poate ramai uimit ca si compozitia este un motiv pentru care fotografia ta poate sa fie refuzata. In general se urmareste ca imaginea sa fie bine compusa. Ce inseamna asta? De exemplu, nu vor accepta niciodata un obiect sau un personaj, care constituie subiectul fotografiei, sa fie „taiat” din cadru. Desigur poti „taia” obiectul sau personajul respectiv daca altceva devine subiectul fotografiei, si anume, textura acelui obiect sau ochiul personajului. Desigur, compozitia ramane un subiect discutabil deoarece multe din fotografii pot fi compuse intentionat „prost” pentru a deservii unui anumit scop si anume folosirea ei pe coperta unei brosuri, unui poster samd.
4. Originalitatea
Numarul mare de fotografi a facut ca multe subiecte din fotografie sa devina „expirate” pentru portalurile de stock datorita numarului lor foarte mare. Si anume, nu vor mai accepta imagini cu flori si peisaje daca acestea nu aduc un plus de originalitate si nu pot avea un potential comercial. Nu fotografiati subiecte banale.
5. Prezentarea.
Prezentarea constituie ultimul punct pe care trebuie sa-l ai in vedere pentru fotografiiile tale. Gandestete ca fotografia ta o sa apara printre multe alte milioane de fotografii. Trebuie sa faci ceva ca fotografiile tale sa iasa in evidenta prin originalitate, subiect, culoare si potential comercial. „Sa sara in ochi”. Asa ca, fara teamna poti exagera anumite lucruri cum ar fi culoarea, in definitiv mai mult ca sigur fotografia ta va ajunce pe un catalog, pe un site sau intr-o revista unde se pune accent foarte mare pe aspectul comercial. Poti chiar concepe fotografia ta, pentru a fi folosita intr-un poster sau o revista.
Sper ca acesti 5 pasi sa te ajute in a fi acceptat de catre portalurile de fotografie stock. Succes la vanzari.